O călătorie în universul restaurării și inovației în construcții

Cine suntem...

ATELIERUL BRICKED

Suntem specialiști în obținerea celei mai frumoase cărămizi originale recuperate. Oferim un finisaj cu o personalitate puternică și de neuitat. “Cărămida” noastră s-a maturizat lent sub trecerea timpului și au dobândit un caracter frumos și natural de-a lungul anilor. “Cărămida aparentă recuperată” este singura modalitate de a obține aspectul autentic al unui perete original de cărămidă veche. Spre deosebire de alte produse fabricate noi și incapabile să reproducă efectele naturale ale timpului, niciuna dintre cărămizile noastre nu este la fel. Această individualitate asigură proiectului dvs. cu adevărat unicitate, autenticitate, căldură și caracter puternic.

·        Care sunt 3 sfaturi pe care le-am acorda unui client nou pentru achiziția corectă de cărămidă aparentă RUSTIC?

Cărămida recuperată din demolări este un produs atipic care, pentru înțelegerea și acceptarea lui deplină,  solicită o abordare diferită spre deosebire de altă cărămidă aparentă (klinker, etc.). Pentru a ajuta clientul în alegerea produsului potrivit fiecărui proiect mizăm pe o consultanță specializată și detaliată.

Recomandăm cărămida gama RUSTIC clientului care dorește un proiect cu un aspect 100% autentic , încărcat de istorie și cu o puternică personalitate.

Deasemenea recomandăm acest produs pentru proiectele în care structura unică și coloristica trebuie să creeze o atmosferă caldă și primitoare.

Nu în ultim rând, credem că acest produs are puterea de a scoate din anonimitate orice perete sau fațadă, de aceea recomandăm această cărămidă pentru acei care doresc să iasă în evidență cu un produs vechi dar într-o arhitectură nouă.

·        Care sunt 3 capcane/greșeli des întâlnite pe care am observat că le fac cumpărătorii când achiziționează cărămidă aparentă RUSTIC?

Achiziționarea cărămizii vechi recuperate este o provocare pentru clientul ~neinițiat~. Produsele provenite din demolări ( cărămidă, lemn, piatră, tiglă, etc.) sunt produse speciale din mai multe puncte de vedere, iar clienții care nu au mai lucrat cu acest tip de produse fac trei greșeli comune:

Prima greșeală comisă este legată de ASPECT- un produs recuperat nu poate avea o estetică constantă, sau inclusă într-un tipar. Cărămida provenită din demolări are câteva detalii >irepetabile> care o fac unică in ~istoria omenirii~ (J) datorită perioadei când a fost produsă, a materialelor/agregatelor folosite, a tipului și timpului de ardere, apoi detaliile de montaj, tipul de construcție la care au fost folosite,  a felului în care au fost zidite, a materialelor conexe, etc. Toate aceste detalii conferă produsului un aspect unic și irepetabil.

A doua eroare pe care o comit clienții neobișnuiți cu materialele reciclate este legată de MONTAJ. Datorită neuniformității cărămizii, din cauza producției, a trecerii timpului și a mortarului de zidărie, montajul necesita o abordare mai ~free style~, unde se necesită respectarea doar a două lucruri (tehnice) pentru a obține un perete autentic: orizontalitatea rosturilor și păstrarea aproximativă a lățimii lor.  Rosturile vor varia ca lățime datorită inegalității lățimii cărămizilor, dar asta face aspectul mai autentic și original.

A treia capcană în care cad unii clienți este cea legată de COSTURI. In general ~finisajul de cărămidă aparenta~ este unul dintre cele mai scumpe, atât datorită materialelor cât și datorită manoperei. Sistemul complet implică mai multe materiale speciale care sunt mai greu de găsit în piață, nefiind produse ~comune~ și de volum. Adezivul și chitul de rost, pe lângă cărămidă, reprezintă o parte importantă din întreg sistemul. Folosirea materialelor necorespunzătoare, dar mai ales o aplicare incorectă pot afecta considerabil rezistența sistemului și estetica finisajului.

Materialele recuperate, în special, vin cu ``costuri de producție`` diferite de produsele noi. Dificila exploatare și selectare ridică tot mai mult prețul ``materiei prime`` , la care se mai include costul pierderilor din manipulare dar și din prelucrare. Astfel, clienții au asteptări de preț redus doar pentru că este vorba de un produs provenit din ``deșeu`` fără a înțelege toată logistica greoaie necesară  pentru a scoate la lumină acest prețios ``aur cărămiziu``. De aceea, considerăm că munca noastră pe lângă oferirea unor produse conforme din punct de vedere tehnic și estetic , este consultanța  prin care ajutăm clienții să înțeleagă produsele dar și importanța ``schimbării gândirii`` cu privire la recuperarea materialelor de construcții. Educarea clienților în vederea inițierii lor în înțelegerea importanței ``economiei circulare`` este o muncă frumoasă și benefică țintând cont de impactul `long term` al grijii pentru planetă.

  • Vă prezentăm doua din proiectele mai recente ale echipei BRICKED

Două proiecte reprezentative pentru noi sunt:  o casa unifamiliară în Cluj-Napoca unde am folosit produsul RUSTIC. Arhitecții au aplicat în reabilitarea casei soluții potrivite cu zona rezindențială în care este plasată casa,  mizând pe produse naturale precum cărămida, lemnul și piatra. Spectacularitatea proiectului este dată de simplitatea obținută din perfecta combinare a materialelor naturale.

Al doilea este un complex rezindențial într-o zonă privilegiată din București. Aici arhitecții au ales produsul VINTAGE pentru a menține un aspect ``mai nou` potrivit cu arhitectura modernă. Uniformitatea generală și neuniformitetea în detaliu a produsului conferă un aspect modern dar cu o atingere unică greu de repetat și imitat. Naturalețea fațadei prin culoarea cărămizie ``încălzește`` întreg proiectul, iar  contrastul oferit este un mare plus  vizual.

  • Care sunt provocările momentului în segmental în care activăm?

Marea provocare constă în a pregăti și educa piața pentru acest produs ~nou~ care intră în forță în segmental finisajelor de fațade și nu numai. Munca constă în revelarea marilor avantaje a acestui tip de produs precum și adaptarea prețurilor la capacitatea pieței.

  • Cum vedem evoluția pieței în nișa de cărămidă aparentă în România în următoarele 6-12 luni?

Piața de cărămidă aparentă este la început în România. Produsele de tip ``klinker`` nu au avut mare trecere până acum 4-5 ani când au început să apară proiecte importante cu acest tip de produs.  De la arhitecți până la marii dezvoltatori au început să includă în arhitectura urbană accente de cărămidă aparentă sau porțiuni mai generoase. Datorită aspectului unic și al autenticitătii sale cărămida recuperată are o aprecieră aparte în rândul arhitecților. In ultimi trei ani piața de a crescut în contunuu. Estimăm și avem încredere că în următoarele 6-12 luni cererea va continua să crească într-un ritm constant și sigur.

  • Iată câteva din obiectivele Bricked pe care le implementăm în această perioadă?

Obiectivele noastre pentru viitorul apropiat –mediu  este de a continua educația clienților vis-à-vis de materialele reciclate  dar și despre cărămida aparentă în general. Ne propunem să creștem notorietatea brandului BRICKED printr-o mai mare prezență la evenimente de specialitate și la târguri de construcții sustenabile, chiar în perioada imediat următoare, mai exact între 10-12 noiembrie 2023 vom fi prezenți la nZEB- goes passive, la Cluj-Napoca. Vă așteptăm să ne vizitați standul. 

Alte articole de la acest producator:

Nu exista articole de afisat.

Cauta produse pentru proiecte tip:

Recomandari